info@kotousvojtech.cz
+420 721 531 928

Moje přednáška na 18. IM Sraz Ostrava na téma: Proč je důležité řešit použitelnost pro vyšší zisky e-shopů

11
Led
2014
Posted by: VojtechKotous  /   Category: Blogování / Použitelnost / Prezentace / vyšší zisky e-shopů   /   Žádné komentáře

Ke konci listopadu jsem dostal možnost mít svou první prezentaci. Nabídku na prezentaci jsem dostal od Jakuba Čižmaře, který pravidelně pořádá Internet Marketing  srazy v Ostravě. Bylo mi velkým potěšením mít svou první přednášku právě zde, a to z toho důvodu, že IM Sraz v Ostravě byla první akce, kterou jsem kdy navštívil.

Přednáška byla na téma: Proč je důležité řešit použitelnost pro vyšší zisky e-shopů a byla rozdělena na dvě části. První část byla více úvahová a mluvil jsem o tom, proč by se vlastně měla použitelnost řešit. Druhá část byla více praktická a zaměřil jsem se na nejčastější chyby na e-shopech v rámci použitelnosti.

18. IM sraz - Vojtěch Kotous

 

Obsah přednášky:

První část přednášky: Proč je důležité řešit použitelnost

  • lidé se nejčastěji zaměřují na to, jak uživatele internetu přivést na své e-shopy a už nevěnují tolik pozornosti na to, jak se daný návštěvník na e-shopu chová a jak by se s ním mohlo pracovat
  • PPC kampaně a SEO optimalizace nejsou jediné způsoby, jak zvýšit počet objednávek na e-shopu, rozhodně jsou však důležité
  • lidé často nedokončují své objednávky z těchto důvodů: návštěvníkovi není jasná cesta nákupního procesu, lidé se na e-shopech neorientují, dokončení nákupního procesu není minimalizováno, chybí navigace a je nutná registrace
  • nespokojený zákazník bude dávat negativní doporučení, naopak pokud bude nákup jednoduchý a rychlý, bude se návštěvník vracet
  • hlavní důvod proč řešit použitelnost = vyšší počet objednávek/větší zisky

Druhá část přednášky: Nejčastější chyby na e-shopech v rámci použitelnosti

  • třísloupcový layout se dnes již nepoužívá, je to projev zastaralosti a zbytečně zabírá prostor v obsahové části
  • nákupní košík v pravém horním rohu by měl být již samozřejmostí a bohužel tomu tak ještě není
  • nevhodné umístění vyhledávání – pokud návštěvník potřebuje něco vyhledat, neměl by být zatěžován tím, kde samotné vyhledávání je
  • jedna univerzální barva pro všechna tlačítka je z pohledu psychologie nakupování špatně, je důležité podvědomě oddělit funkci tlačítek
  • špatně navržena drobečková navigace
  • fotky na detailu produktu neoddělují text
  • chybí tlačítka „+“ a „-“ pro přidávání většího množství kusů daného produktu
  • chybějící mezikrok po přidání zboží do košíků (nemusí být u e-shopů prodávající elektroniku a technický sortiment)
  • povinná registrace pro dokončení objednávky
  • chybějící, nebo nevhodně navržena navigace v nákupním procesu

Zhodnocení přednášky na 18. IM srazu v Ostravě

Vzhledem k tomu, že to byla má první přednáška, udělal jsem spoustu chyb hlavně při samotné prezentaci. Mezi chyby které si uvědomuji patří: přešlapování na místě, mluvím potichu a často jsem koukal do země a ne na lidi. Určitě se najdou i další chyby, a proto budu rád, když mi Váš názor napíšete do komentářů.

Vojtěch Kotous

Protože věřím, že výkon a efektivita lze využít všude, vytvářím design e-shopům a webům tak, aby co nejlépe pracoval pro váš vlastní cíl.

Žádné komentáře