info@kotousvojtech.cz
+420 721 531 928

Kniha: Co by udělal Google?

14
Úno
2013
Posted by: VojtechKotous  /   Category: Blogování / Osobní rozvoj   /   Žádné komentáře

Na konci listopadu jsem dostal knihu s názvem – Co by udělal Google?. Díky vánočním svátkům se mi podařilo většinu přečíst, ale bohužel jsem jí dočetl až nyní. V poslední době bývá celkem v oblibě jakési shrnutí knih, které kdo četl, jak ho ovlivnila a co si celkově o dané knize dotyčný myslí. Rozhodl jsem se, že to také zkusím, jednak z toho důvodu, abych si myšlenky z knihy v určitém smyslu shrnul a jednak proto, že bych na toto téma mohl nalákat nějaké nové návštěvníky tohoto blogu.

Takže co by udělal Google?

Co by udělal Google? – Jeff Jarvis

Přehled zásad a pravidel společnosti Google a nové éry jako takové, které podle autora Jeffa Jarvise napomohou ke zlepší většině firem, podnikatelům a neziskovým organizacím. I takto by se dal ve stručnosti shrnout obsah knihy.

Jeff Jarvis

Musím se přiznat, že do té doby než jsem začal číst tuto knihu, jsem neměl ani tušení kdo je Jeff Jarvis a jeho jméno jsem neznal. O trochu více jsem znal web buzzmachine.com, který právě Jeff spravuje, ale spíše z náhodných návštěv. I to mi připomíná, že jsem ještě stále začátečník a že musím více studovat. Takže moc informací o Jeffovi nemám, ale jen tak ve zkratce – jedna z nejpopulárnějších osobností internetu a blogování jako takového. Své články publikuje v novinách a převážně jsou právě o nových mediích. Světové ekonomické fórum v Davosu ho v letech 2007 a 2008 zařadilo mezi sto nejvlivnějších mediálních lídrů. Pod jeho jménem také vznikl časopis Entertainment Weekly, který také nějaký čas vedl. No a řekněme, že v mezičase přednáší na Gradueate School of Journalism newyorské City University.

Rozdělení knihy

Kniha se skládá ze čtyř velkých částí, které jsou následně rozděleny na kapitoly a podkapitoly. Původně jsem chtěl vypsat všechny, ale tak dlouhý výčet by nebyl zrovna záživný, proto jen hlavní části a hlavní kapitoly.

Část – CBUG? (Co by udělal Google?)
 Pravidla Googlu

  • Nový vztah
  • Nová architektura
  • Novů způsob veřejného působení
  • Nová společnost
  • Nová ekonomika
  • Nová podnikatelská realita
  • Nový přístup
  • Nová etika
  • Nová rychlost
  • Nová pravidla

Kdyby Google vládl světu

  • Média
  • Reklama
  • Maloobchod
  • Veřejně prospěšné služby
  • Výroba
  • Služby
  • Peníze
  • Zdravotní a sociální péče
  • Veřejné instituce
  • Výjimky

 Géčková generace

  • Pokračování rozhovoru
  • Přiznání a poděkování
  • Rejstřík

Celá kniha má 246 stran i s rejstříkem, takže to že mi to trvalo tak dlouho přečíst neznamená, že je to něco dlouhého.

Co mě zaujalo nejvíce

Nejvíce mě zaujala myšlenka co největší poddajnosti zákazníkům. Jednoduše řečeno, naslouchání zákazníkovi. Nejvíce je asi tato myšlenka pospána v kapitole Nová etika. Samotná kapitola se pak skládá z další šesti podkapitol, konkrétně – Dělejte chyby správně, Život je jako verze beta, Buďte čestní, Buďte transparentní, Spolupracujte a Nebuďte zlí. Ať už zákazníky představují návštěvníci, spotřebitelé, čtenáři, posluchači a další a další jde o to, aby ten co k nim nějakým způsobem může mluvit byl co nejvíce otevřený diskuzi a bral na vědomí rady právě svých zákazníků.
Některé případy co uvádí Jarvis mi přišli a do teď přijdou jako přehnané, ale z 95% všech příkladů, které jsou v knize uvedeny, souhlasím nebo si myslím, že by to tak mohlo fungovat. Nechci zde však všechny popisovat, a proto doporučuji si knihu přečíst.

Další myšlenky knihy

Nemohu výstižně shrnout vše podstatné, podle mě je celá kniha podstatná a měl jsem problém vybrat jednu jedinou myšlenku, o které jsem psal v předchozím odstavci. Ale abych dokázal nabídnout ještě větší inspiraci o knize, tak zde zmíním pár nových pravidel, která jsou hned na začátku knihy.

 

  • Dnes rozhodují zákazníci. Jejich hlasy jsou slyšet po celém světě a během pár vteřin mají dopad na množství institucí
  • Lidé jsou schopni se vzájemně vyhledat v kterékoliv části světa a vytvořit kolem vás různé koalice – nebo také proti vám.
  • Život je veřejnější. Rovněž podnikání.
  • Masový trh je mrtvý.

Komu bych knihu doporučil

Úplně všem lidem, podnikatelům, firmám a neziskovým organizacím, kteří chtějí být lepší v tom co dělají a hlavně, kteří chtějí, aby to o nich vědělo co nejvíce lidí z daného oboru.
Knihu Co by udělal Google si můžete koupit například v tomto knihkupectví.

Četl jste někdo tuto knihu? Co si o ní a o nových pravidlech, které jsou v knize popsány myslíte vy?

Vojtěch Kotous

Protože věřím, že výkon a efektivita lze využít všude, vytvářím design e-shopům a webům tak, aby co nejlépe pracoval pro váš vlastní cíl.

Žádné komentáře